اخبار

آیا شرکت‌های Huntsman و Clariant ادغام می شوند؟!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، اخیرا شرکت‌های Huntsman و Clariant خبر از ادغام در پروژه‌ای مشترک داده‌اند. این تصمیم که در جهت ایجاد یک واحد مشترک تولیدی شیمیایی است، سالیانه درآمدی بالغ بر 14 میلیارد دلار را دارا خواهد بود.

خبر این توافق در حالی منتشر شد که کمی قبل Reuters لغو آن را اعلام کرده بود. دلیل این لغو عدم توافق شرکت‌ها در مورد این مساله بود که کدام شرکت نقش پیشرو را بازی کرده و تصمیم گیرنده‌ی اصلی مسائل باشد. در پی تلاش‌های صورت گرفته، در نهایت تصمیم بر این شد که شرکت Huntsman مدیرعامل (CEO) این شرکت تلفیقی را از جانب خود معرفی کند و شرکت Clariant رییس و مدیراجرایی (chairman) آن باشد. مرکز اصلی (Head quarter)  این شرکت در سوییس واقع خواهد بود در حالی که مرکز عملیاتی آن در تگزاس واقع است.

مجله‌ی Wall Street که برای اولین بار این خبر را منتشر کرد، اعلام کرد که شرکت Clariant بر اصرار خود مبنی بر داشتن 52 درصد سهام کل پابرجاست. این شرکت از طرف سهامداران و سرمایه گذاران خود مدتی است تحت فشار قرار گرفته است. این سهامداران اصرار داشتند که Clariant شرکت همکاری انتخاب کند که بتواند از هزینه‌های تولید خود کاسته و در قالب ساختار جدیدی خود را ارتقا بخشد.

شخصی به نام Kottmann سال‌های بسیار زیادی را صرف بازسازی شرکت Clariant نموده است. او عملکرد ضعیف تولید منسوجات و کاغذ را در سال 2012 واگذار کرده و برای تصمیم گیری سریع تر  مسئولیت بیشتری را به سطوح پایین مدیریتی سپرد. او در اواسط سال 2015 شروع به بررسی کسب و کارهای موجود پلاستیک‌ها و پوشش‌ها در Clariant کرد. او تلاش کرد یک نهاد جداگانه‌ی مدیریتی برای این بخش از شرکت ایجاد نماید. در نهایت با فشار اعمال شده از طرف سهامداران این شرکت تصمیم گرفت برای تنظیم دقیق کسب و کار داخلی خود رویکردی را در جهت رشد خود اتخاذ نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا