اخبار

آنچه می خواهید درباره بزرگترین نمایشگاه پلاستیک و لاستیک دنیا K2016آلمان بدانید

بسپار می نویسد، بعد از ظهر روز پنج شنبه 26ام اردیبهشت ماه همایش معرفی نمایشگاه K با حضور ارهارد وینکامپ مجری نمایشگاه و الریش رایفن هاوزر رییس شورای سیاستگذاری نمایشگاه و رییس انجمن ماشین سازان آلمان برگزار شد.

در این جلسه ابتدا نیلوفر پنکار رییس هیات مدیره شرکت فوژان راهبران آتی که نمایندگی این مرکز نمایشگاهی و نمایشگاه های آن را در ایران برعهده دارد به حضار خوشامد گفت.

ارهارد وینکامپ به عنوان نخستین سخنران، اطلاعات و آماری از نمایشگاه K ارایه داد: در این نمایشگاه بیش از 3 هزار شرکت کننده در 19 سالن و فضایی به مساحت 77 هزار متر مربع حضور دارند. 14 سالن نمایشگاه متعلق به ماشین سازان است و آنان عمده غرفه گذاران نمایشگاه هستند. 60 درصد غرفه گذاران غیر آلمانی هستند که بیشترین تعداد آنان اروپایی هستند. آسیایی ها با 766 شرکت در رده بعدی و آمریکای شمالی با 132 شرکت در رتبه سوم قرار دارند. از ایران نیز شش شرکت در فضایی به مساحت 700 مترمربع در نمایشگاه حضور خواهند داشت.
218000 بازدید کننده از 100 کشور از K 2013 دیدن کردند. 60 درصد این افراد غیر آلمانی بودند، همچنین 18 هزار نفر آنان ایرانی بودند. پیش بینی مي شود امسال شمار بازدید کنندگان نمایشگاه به  بیش از 200000 نفر برسد.
همچنین مدیر نمایشگاه K از برگزاری برنامه جانبی با عنوان “صنعت پلاستیک شکل دهنده آینده” در کنار نمایشگاه خبر داد و افزود: این برنامه تصویر کلی از این صنعت با تمام محاسن و مضرات آن را نشان می دهد.  در پردیس علم نیز آخرین دستاورد های تحقیقاتی ترسیم می شود، محور اصلی بخش علوم استفاده از پلاستیک در صنایع دیجیتال است. پرینت سه بعدی و بیو پلاستیک از مباحث ویژه کنفرانس هستند. 
وی خاطرنشان کرد با تهیه بلیط بازدید پیش از نمایشگاه، به صورت آنلاین یا خرید از نمایندگی، می توان از سرویس حمل و نقل شهری دوسلدورف به رایگان بهره مند شد.

الریش رایفن هاوزر دیگر سخنران این رویداد در ابتدای سخنانش آماری از میزان مصرف پلاستیک در جهان ارائه داد: آسیا با 46 درصد، اروپا با 20 درصد و کشورهای NAFTA با 19 درصد رتبه های اول تا سوم مصرف پلاستیک جهان را برعهده دارند. آمار تولید ماشین آلات صنایع پلاستیک نیز به این ترتیب است: چین 33.4 درصد، آلمان 20.5 درصد، ایتالیا 7.8 درصد و آمریکا 7.1 درصد. اما در حوزه صادرات این ماشین آلات آلمان با 24 درصد پیشتاز است و پس از آن چین با 13، ایتالیا و ژاپن هرکدام با 9 و آمریکا با 6 درصد قرار دارند.

سپس رایفن هاوزر از پیشرفت ها و توسعه های جدید در K 2016 را برشمرد : نوآوری های فنی، بهینه کردن 30-40 درصدی مصرف انرژی در سالهاي گذشته، کارایی بالای مواد به کار گرفته شده، تولید بدون زباله،  ساخت و ساز سبک وزن. یکی از مقوله های مهم و مورد توجه در نمایشگاه پیشرو بحث سیستم های سایبر صنعت 4 هست هست که فلسفه جدید صنعت ماشین سازی را شکل می دهد. در این روند تولید هوشمند است و دستگاه حین تولید نیز خود را کنترل می کند و انسان تنها ناظر است.
وی به تکنولوژی پرینت سه بعدی نیز اشاره کرد و گفت: در K 2013 این تکنولوژی ارایه شد و اکنون مساله تولید قطعات پیچیده فنی به صورت تک واحدی است. در K 2016 این تکنولوژی در فاز پیشرفته تری نمایش داده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا