اخبار

آغاز ثبت‌نام شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برای فعالیت در پردیس کارآفرینی

بسپار / ایران پلیمر پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تعدادی از قطعات اراضی فاز سوم خود را که پردیس کارآفرینی نامگذاری شده و ۲۱ هکتار وسعت دارد را واگذار می‌کند.

هدف اصلی از تاسیس این پارک بزرگ فناوری در شمال شرق شهر تهران، بیش از هر چیز تجاری‌سازی فناوری و کمک سرمایه‌گذاران برای ورود به کسب و کارهای دانش بنیان و فناور بوده است.

هم اکنون فاز اول پارک فناوری پردیس (پردیس نوآوری) به بهره‌برداری رسیده است و فاز دوم (پردیس دانش) قطعاتش به متقاضیان واگذار شده و از سال آینده نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

این مجموعه بزرگ که از سال ۸۴ فعالیت خودش را با استقرار اولین شرکت آغاز کرد، اکنون میزبان بیش از ۲۰۰ شرکت فعال در حوزه مختلف فناوری است. در حال حاضر حدود ۴۵۰۰ نفر در مجموعه شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردیس اشتغال دارند.

حسین صابری، قائم مقام ریاست پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اظهار کرد: زیست بوم شکل گرفته در درون این مجموعه حاصل کنار هم قرار گرفتن افراد خلاق، شرکت‌های نوپا، شرکت‌های سرمایه‌گذار و شرکت‌های دانش‌بنیانی است که غالباً از نیروهای جوان تشکیل شده‌اند. فراهم آوردن مزیت‌های قانونی، بخش دیگری از جذابیت‌های این مجموعه است که به نوبه خود باعث توسعه کسب و کارهای نوین خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر، پارک فناوری پردیس برای واگذاری اراضی فاز سوم خود، موسوم به پردیس کار آفرینی با وسعت ۲۱ هکتار، اعلام فراخوان کرده است.

قائم مقام رئیس پارک فناوری پردیس در توضیح مسائل مربوط به قطعات آماده شده جهت واگذاری در پردیس کارآفرینی، اظهار کرد: در این فراخوان تعدادی از قطعات این فاز واگذار خواهد شد. مساحت این قطعات بر اساس نیاز متقاضیان بین ۵۵۰ تا ۲۵۰۰ مترمربع است.

وی همچنین در خصوص اولویت واگذاری این اراضی توضیح داد: ما به دنبال جذب شرکت‌های باظرفیت رشد بالا هستیم، چه از لحاظ دانش و فناوری و چه ظرفیت سودآوری اقتصادی. در این فراخوان حوزه‌هایی مانند تجهیزات پزشکی پیشرفته، فناوری اطلاعات و ارتباطات، الکترونیک، کنترل و ابزار دقیق و خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی، در اولویت واگذاری خواهند بود.

بر اساس اعلام معاونت علمی، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به وبگاه پارک فناوری پردیس به نشانی techpark.ir از ۶ بهمن تا ۱۵ اسفند درخواست خود را ثبت کنند.

 

 

 

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا