اخبار

آغاز آنتی دمپینگ چین در واردات منومر استایرن از کشورهای کره‌ی جنوبی، تایوان و آمریکا

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، مقابله با زیرقیمت فروختن یک محصول وارد شده از کشوری دیگر اصطلاحا با Anti-dumping مطرح می‌شود. این کار جهت محافظت از شرایط بازرگانی در کشورهای مختلف و در حمایت از تولیدکنندگان داخلی صورت می‌پذیرد.


وزارت بازرگانی کشور چین در حال بررسی شرایط فروش منومر استایرنی (SM) است که از کشورهای کره جنوبی، تایوان و آمریکا وارد شده و با قیمتی کمتر از قیمت موجود در این کشور فروخته می‌شود. طبق گفته‌ی این وزارت خانه این فعالیت به دلیل اعتراض اخیری که توسط تولیدکنندگان چینی SM صورت گرفته است، انجام می‌پذیرد. شش شرکت تولیدکننده‌ی SM این اعتراض را تنظیم کرده بودند که عبارتند از : Changzhou Donghao Chemical، Tianjin Dagu Chemical، Jiangsu Leasty Chemical،  New Solar، Ningbo Keyuan Plastic و Shandong Shengyuan Petrochemical
این شرکت‌های اعتراض کننده توسط شرکت‌های بزرگ دولتی و خصوصی تحت حمایت قرار گرفتند. از جمله این شرکت‌های حامی مهم می‌توان به شرکت‌های پتروشیمی PetroChina Daqing Petrochemical، PetroChina Dushanzi Petrochemical، Shandong Heze Yuhuang Chemical و Shanghai Secco Petrochemical اشاره کرد. 
تولید این شش شرکت اعتراض کننده بیش از 50 درصد کل تولیدات SM کشور چین در طول 4 سال گذشته می‌باشد. این در حالی است که کشور چین سال گذشته 5/3 میلیون تن مونومر استایرن را از کشورهای مختلف وارد نموده است. از این مقدار 23/1 میلیون تن یا 35 درصد آن از کشور کره‌ی جنوبی وارد شده است. همین مساله کره را به بزرگترین تامین کننده‌ی منومر استایرن برای کشور چین تبدیل کرده است. 
در همین حال نیاز کشور چین به منومر استایرن از 49/8 میلیون تن در سال 2013 به 1/9 میلیون تن در سال 2016 رسیده است. این افزایش نیاز رشد سالیانه‌ی مصرف تا 38/2 درصد را نشان می‌دهد. 
در حال حاضر تولید منومر استایرن در کشور چین 39/8 میلیون تن به صورت سالیانه می‌باشد. انتظار می‌رود این مقدار تولید تا سال 2019 با افزایش 3/2 میلیون تن به صورت سالیانه به 7/10 میلیون تن برسد. این افزایش تولید با آغاز به کار شرکت Qingdao Soda Ash با ظرفیت تولید 500000 تن در سال و افزایش ظرفیت شرکت Ningbo Keyuan ا
ز 100000 میلیون تن به 150000 میلیون تن صورت خواهد پذیرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا