مقالات

کربن با کربنات کلسیم متفاوت است!

حمید صمدی مدیرعامل شرکت رویا پلاستیک کردستان و رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف یکی دیگر از افرادی ست که در رابطه با پرونده سفره های پلاستیکی نظر او را جویا شدیم.

وی عضو هیات نمایندگان  اتاق بازرگانی ایران و همچنین عضو هیات داوری بهره وری می­باشد.

 

صمدی: سفره های یک بار مصرف در چند نوع عرضه می شوند. گروهی به سفره های  کاغذی و مجلسی مشهور هستند. لایه رویی آنها سلولز و لایه زیرین پلی اتیلن است و هیچ کربنات کلسیم و مشکلی در آن نیست.

گروه دیگر سفره های پلاستیکی هستند که در انواع مختلفی عرضه می شوند. آنچه در خبر ایسنا به آن اشاره شده این است که در سفره های یکبار مصرف کربن وجود دارد. خیر کربن وجود ندارد، بلکه نوعی کامپاوند با پرکننده ای به نام کربنات کلسیم هست که اتفاقا این ماده گونه در تماس با مواد غذایی هم دارد و مشکلی را برای مردم  ایجاد نخواهد کرد.

هر چیزی می­تواند خطرناک باشد و یا خطرناک نباشد، اینکه  کربن وجود دارد،خیر وجود ندارد و غیر ممکن است. کربن با کامپاند متفاوت است.  برای مثال مدتی می­گفتند که در روغن ها از پالم استفاده می­کنند یا مسایل صنعتی دیگر که می­تواند مضر باشد. استفاده از هر ماده ای منوط به اخذ مجوز های لازم از سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت قطعا بدون خطر و عوارض است. استاندارد های بین المللی و داخلی خط قرمز استفاده یا عدم کاربرد یک ماده هستند.

 

متن کامل این گفت و گو را در ماهنامه بسپار شماره 165ام خردادماه 1395 بخوانید. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا