اخبار

چگونه با چین تجارت کنیم؟

بسپار به نقل از وبگاه اتاق بازرگانی تهران می نویسد، موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت کتاب «راهنمای عملی تجارت با چین: صادرات، واردات و سرمایه‌گذاری» را منتشر کرده و در اختیار فعالان حوزه تجارت و بازرگانی قرار داده است.


این کتاب را مسعود کمالی اردکانی، عضو هیات علمی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی و رایزن سابق بازرگانی ایران در چین در سال‌های 1388 تا 1392 به رشته تحریر درآورده است که می‌تواند به عنوان راهنمای عملی صادرات، واردات و سرمایه‌گذاری در چین مورد استفاده فعالان اقتصادی قرار گیرد.


مولف این کتاب مطالعه آن را به دو گروه توصیه کرده است؛ نخست، آن دسته از تجار و فعالان اقتصادی که در نظر دارند تجارتی را با کشور چین کلید بزنند و از بازار چین و نحوه تعامل با افراد و نهادهای تجاری آن هیچ اطلاعی ندارند. دسته دوم بازرگانانی هستند که به تازگی وارد بازار چین شده‌اند و اندک اندک در حال کسب تجربه در این بازار هستند.


 این کتاب در شش فصل گردآوری شده است. فصل نخست آن ضمن تشریح جایگاه اقتصاد چین در جهان، روابط دو جانبه این کشور با ایران را بررسی می‌کند. فصل دوم کتاب بر بازار چین و نیازهای آن متمرکز شده و براین اساس پتانسیل‌های صادراتی ایران را برشمرده است. در فصل سوم شرایط و ابعاد مختلف واردات مواد اولیه، ماشین‌آلات و تجهیزات از چین مورد بررسی قرار گرفته است. فصل چهارم که می‌تواند کمک خوبی برای بازرگانان ایرانی باشد، تشریح شرایط تاسیس شرکت در چین و هزینه‌های مترتب بر آن است و فصل پنجم نیز به بررسی مناطق توسعه در چین و آخرین اصلاحات منطقه آزاد تجاری شانگهای در سال 2014 می‌پردازد.


در فصل پایانی این کتاب نیز مطالبی از فرهنگ عمومی، رفتارشناسی و مهمترین ویژگی‌های فرهنگ مذاکرات تجارت چینی‌ها ارائه شده است.


کتاب «راهنمای عملی تجارت با چین: صادرات، واردات و سرمایه‌گذاری» توسط شرکت چاپ و نشر بازرگانی وابسته به موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی چاپ شده است. این کتاب از طریق موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی قابل تهیه و استفاده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا