اخبار

نیاز به محصولات پتروشیمی تا سال 2023 از مرز 1075 میلیارد دلار خواهد گذشت

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، افزایش نیاز به محصولات پتروشیمی در صنایع کلیدی نظیر ساخت و ساز، حمل و نقل، بسته بندی، نساجی، پلاستیک‌ها و سلامت با شرایط عملکردی مناسب آن‌ها ادغام شده و بازار جهانی پتروشیمی را همواره به جلو می‌راند. طبق گزارش منتشر شده از  Market Research Future انتظار می‌رود بازار جهانی پتروشیمی با شاخص CAGR رشد حدود 7/6 درصد از سال 2017 تا 2023 به ارزشی معادل با 19/1075 میلیارد دلار برسد. 
بازی کنندگان اصلی صنعت پتروشیمی در دنیا شرکت‌های  BASF SE، ExxonMobil Corporation، The Dow Chemical Company، Shell Chemical Company، SABIC، Sinopec Limited، Lyondell Basell Industries، Total S.A، Sumitomo Chemical Co. Ltd، Chevron Phillips Chemical Company LLC و E. I. du Pont de Nemours می‌باشند. 
کشورهای آسیا اقیانوسیه عمده‌ی مصرف محصولات پتروشیمی را از آن خود کرده اند به طوریکه 50 درصد از کل تولیدات پتروشیمی دنیا در این منطقه صورت می‌گیرد. چین و هند کشورهایی هستند که از لحاظ حجمی در میزان مصرف محصولات پتروشیمی در این منطقه تعیین کننده محسوب می‌شوند. پس از آسیا اقیانوسیه، امریکای شمالی قرار دارد و پس از آمریکای شمالی اروپا مقام سوم مصرف محصولات پتروشیمی را از آن خود کرده است. کشورهای مصرف کننده‌ی عمده در اروپا کشورهای آلمان، فرانسه، انگلستان و ایتالیا می‌باشند.
انتظار می‌رود با رشد مصرف در کشورهایی نظیر اندونزی، ویتنام و تایلند رشد مصرف چشمگیری را در آسیا اقیانوسیه شاهد باشیم. رشد مصرف در آمریکا نیز به دلیل وجود گاز شیل به عنوان ماده‌ی اولیه‌ی خوراک پتروشیمی ارزان قیمت صورت خواهد پذیرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا