اخبار

صادرات صنعت پلاستیک کشور چه قدر است؟

بسپار می نویسد، علیرضا میربلوک با نگارش نامه ای به کمیسیون صادرات انجمن ملی خواستار توجه ویژه به امر صادرات محصولات پلاستیکی شد


متن این نامه به شرح زیر می باشد


جناب آقای دکتر سعید ترکمان

ریاست محترم کمیسیون صادرات انجمن ملی

با سلام و احترام

پیرو مذاکرات به عمل آمده به استحضار می رساند میزان صادرات محصولات پلاستیکی در کشور در سال 1388 حدود 218000 تن برآورد گردیده که این رقم در سال 93 حدود 380000 هزار تن افزایش یافته است. در مقابل میزان تولیدات مصنوعات پلاستیکی از سال 1388 تا سال 1393  افزایش بسیار قابل توجهی داشته است که این افزایش از حدود 1750000 تن در سال 88 به 3300000 تن در سال 1393 می رسد که قابل تامل برای کلیه مدیران ارشد در صنایع پلاستیک کشور می باشد.

 

توجه به سرانه مصرف پایین کشورمان (حدود 35 کیلوگرم) در مقایسه با کشورهای توسعه یافته که حدود 125 کیلوگرم می باشد نوید بخش روزهای بسیار خوبی در صورت توجه بیشتر به توسعه کاربرد مواد پلیمری در بسترهای دیگر می باشد.  هم اکنون بسیاری از اقلام چوبی، فلزی ، شیشه ای، سرامیکی مختلف در انتظار خداحافظی هستند که با جایگزینی مواد پلیمری این امر زودتر محقق خواهد شد.

انچه که از کمیسیون صادرات انجمن ملی پلاستیک انتظار می رود توسعه امر صادرات کشور به منظور تاثیرگذاری بالا در تولید ناخالص ملی به صورت غیر مستقیم است. صادرات محصولات پلاستیکی که پیامد دیگر آن ارتقا کیفی این محصولات است باعث ایجاد استفبال عمومی از این اقلام خواهد شد. بدیهی است کالایی که از مرزهای کشور  عبور می کند غالبا در سطح استانداردهای بین المللی تولید می شود و از کلاس  جهانی مناسبی برخوردار می باشد.بنابراین تولیدکنندگانی که محصولاتشان صادر می شوند اطمینان خاطر را به مصرف کننده داخلی نیز می دهند که گواه ناب بودن تولیدشان می باشد.

در نهایت از نگاه بنده توسعه صادرات با هدف ارتقا کیفی محصولات بسیار موثر تر از سایر اهداف می باشد.

 

با تشکر علیرضا میربلوک

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا