اخبار

دردسرهای بازار بزرگ لوله و اتصالات PVC

ّبسپار می نویسد، بازار لوله و اتصالات دچار رکود است وگرنه مجبور بودیم گرید اس ۵۷ را ۲۰۰ درصد گرانتر از قیمت بورس کالا، از بازار آزاد خریداری کنیم.


به گزارش پترون، رئیس هیئت مدیره تعاونی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی، با بیان اینکه به دلیل عرضه قطره چکانی پی وی سی اس ۵۷، شرکت ها تنها با ۱۰ درصد ظرفیت خود تولید می کنند، تصریح کرد: حتی واحدهایی که امکان واردات مواد اولیه را داشتند حداکثر با ۳۰ درصد ظرفیت در حال تولید هستند.
علی شکوری اظهار داشت: پتروشیمی های آبادان و غدیر تنها تولید کننده گرید پلی وینیل کلراید در کشور هستند و فعالیت آنها صنعت لوله و اتصالات را تحت تاثیر قرار می دهد به طوری که ۱۶۰ کارخانه عضو تعاونی لوله اتصالات به دلیل کمبود مواد، بالغ بر یک سوم نیروهای خود را تعدیل کرده اند.
وی با یادآوری این نکته که کمبود عرضه مواد اولیه  حاشیه سود میلیاردی برای باندهای مافیایی ایجاد کرده است، افزود:خرید هر محموله ۲۰ تنی مواد اولیه از بورس کالا برای ما ۶۵ میلیون تومان تمام می شود اما برای خرید آن در بازار آزاد باید بالغ بر ۹۰ میلیون بپردازیم.
این فعال صنعت لوله و اتصالات خاطرنشان کرد:بازار لوله و اتصالات دچار رکود است وگرنه مجبور بودیم گرید اس ۵۷ را  ۲۰۰ درصد گرانتر از قیمت بورس کالا، از بازار  آزاد خریداری کنیم.
وی در پایان گفت: دولت به حمایت از تولید داخل اجازه فعالیت پتروشیمی های خارجی در بورس کالا را نمی دهد وگرنه مشکل تامین مواد اولیه نداشتیم و این موضوع به بخشی های ساختمان و کشاورزی نیز آسیب وارد می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا