اخبار

تولید فوم های پلی پروپیلن در مسیر رشد قرار دارد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، فوم های پلی پروپیلن یک پلاستیک مهندسی محسوب شده که خواص فیزیکی و شیمیایی ویژه‌ای را داراست. از جمله این خواص می توان به جذب انرژی، استحکام ساختاری، عایق بودن حرارتی و … اشاره کرد. فوم های پلی اتیلن در محدوده ی گسترده ای از کاربرد نظیر منسوجات، قطعات پلاستیکی با عملکرد بالا، تجهیزات آزمایشگاهی، اجزای خودرویی و …. مورد استفاده قرار می گیرد.

طبق گزارش منتشر شده از Persistence Market Research بر اساس ترکیب بندی ساختاری، بازار جهانی فوم های پلی پروپیلن به طور گسترده به دو دسته ی کلی پلی پروپیلن رانشگری شده و معمولی (EPP) تقسیم بندی می شود. بر اساس مصرف کننده ی نهایی، بازار فوم های پلی اتیلن را با چهار دسته ی کلی خودروسازی، بسته بندی، محصولات شخصی و متفرقه تقسیم بندی کرده است. کاربردهای خودروسازی بیشترین حجم مصرف را در سال 2013 نسبت به سایر کاربردها به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، این کاربرد سرعت رشد مصرف را نسبت به سایرین دارا بوده است.

نیروهای محرکه ی اصلی در جهت رشد بازار پلی پروپیلن، نگرانی های جهانی در جهت حفظ طبیعت، قوانین سخت گیرانه ی دولتی و سود آوری های ارزشی است که فوم پلی اتیلن می تواند ایجاد نماید چراکه این ماده به طور کامل قابل بازیافت می باشد. علاوه بر این خواص فیزیکی بهبود یافته همچون کیفیت، طبیعت سبک وزن و جذب انرژی بسیار زیاد از دلایل دیگر رشد این بازار در خودروسازی و بسته بندی های مواد غذایی و نوشیدنی محسوب می شود.

آسیا اقیانوسیه بزرگترین تولیدکننده و مصرف کننده ی فوم های پلی پروپیلن می باشد. پس از آسیا و اقیانوسیه به ترتیب اروپا و آمریکای شمالی قرار دارد. در طول سالهای اخیر کشور چین به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو تبدیل شده است. از طرف دیگر بازارهای رو به رشد دیگری در کشورهای آسیا اقیانوسیه نظیر هند و انرونزی وجود دارد. آلمان و ایتالیا بزرگترین بازار فوم پلی پروپیلن را در اروپا دارا بوده چراکه بزرگترین تولید کنندگان خودرو در این کشورها قرار دارد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا