مقالات

بهار در فصل پاییزی K

راستش را بخواهید شهر دوسلدورف را جور غریبی دوست دارم و همین دوست داشتن برای شخصی که فوبیای دور ماندن از تهران را دارد، به اندازه کافی عجیب هم هست. دوستش دارم شاید به این دلیل که بیشتر از هر شهری در خارج از کشورم – یا حتی در مقایسه با شهرهای کشورم – در آن اقامت داشته ام (و نه هرگز هر بار بیش از هفت روز!)، شاید برای این که نخستین سفر دور از خانه را به این شهر داشته ام یا شاید به این خاطر که با همسرم روزهای بسیار خوبی را در این شهر گذرانیده ام … شاید هم کوچکی شهر، مدرن بودنش، سبزی و طراوتش، پاکیزگی اش، فضاهای به شدت نوستالژیک تاریخی اش، موج حضور مردمش کنار رودخانه راین، آن فارسی شنیدن بی تردید در رفت و آمدها که غربت را کم رنگ می کند یا … هزار و یک چیز دیگر، بهانه ای برای دوست داشتنش باشد. با این حال حتما برگزاری بزرگترین نمایشگاه پلاستیک و لاستیک دنیا (K) در این شهر، یکی از مهم ترین های آنهاست!

 

چند روز دیگر بازدیدکنندگان بسیاری از ایران راهی این نمایشگاه می شوند تا به آن خیل چند صد هزار نفری بپیوندند که برای مطلع شدن از آخرین دستاوردها و نوآوری های صنعت پلیمر در سه سال اخیر، در این شهر نمایشگاهی گرد هم می آیند. رویدادی بی بدیل. این شهر، نمایشگاه هایی در این ابعاد و اندازه را بارها در طول یک سال به خود می بیند و اقتصاد شهر البته تا حدود زیادی به همین نمایشگاه ها وابسته است.

 

آنچه که این دوره از نمایشگاه را از دوره های پیشتر برای ایران متمایز می کند، آن است که بیشترین مشارکت (به شکل غرفه گذاری) صاحبان صنعت پلاستیک کشور در این نمایشگاه، در این دوره رقم خورده است. در کنار تعداد قابل توجهی از مجتمع های پتروشیمی، نام سه شرکت خصوصی فعال در حوزه تولید مواد اولیه نیز به چشم می خورد. مشارکت کنندگان ایرانی در این دوره با امید به فضای پس از برجام به مذاکرات بین المللی و برقراری مناسبات جدید با بازارهای هدف بسیار خوش بین هستند. برنامه هایی را برمبنای مزیت های موجود طراحی کرده و به دنبال نتایج ملموس در طی روزهای برپایی نمایشگاه هستند.

 

گفت و گو با برخی از شرکت های حاضر در نمایشگاه در این شماره ماهنامه بسپار آمده است. این مجله به عنوان همکار رسانه ای نمایشگاه یاد شده،  نسخه حاضر را در محل غرفه مطبوعات تخصصی واقع در ورودی شمالی نمایشگاه در معرض دید علاقمندان و بازدیدکنندگان قرار خواهد داد. گزارش تفصیلی از جزییات این نمایشگاه نیز در شماره آینده و شماره های آتی بسپار منتشر خواهد شد.

 

به نوبه خود امیدوار هستیم حضور یکایک غرفه گذاران ایرانی در نمایشگاه K2016 به اعتلای صنعت پلیمر کشور در جامعه جهانی و صنعتی یاری رساند.

 

تبسم علیزادمنیر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا